De vraag van van praag aan annemarie van gaal - Ernst & Young - Xchange: "“Zonder marktkennis maak je geen kans. Zorg dat je alle cijfers en feiten paraat hebt. Als je het antwoord op een vraag moet opzoeken in je papieren, dan getuigt dat niet van marktkennis. Ik herinner me een ondernemer met het idee plastic bekers te gaan distribueren bij evenementen. De bekers konden bedrukt worden met een logo en doordat er op de bekers statiegeld stond, zouden ze allemaal teruggebracht worden. Was zijn idee. 'Dat bestaat toch al?' vroeg ik. 'Met logo?' 'Ja. ook met logo.' Wist hij niet. En dan die twee jongens die een investering wilden voor een internetsite waarop werknemers anoniem een werkgever kon beoordelen. Uniek idee volgens het duo. Ik antwoordde dat er legio sites zijn die dit aanbieden, ook internationaal. Ze hadden geen bedrijven gepolst om te kijken of er belangstelling was, en wisten niks van deze markt. Zover ik weet hebben ze van geen enkele investeerder geld gekregen.”"
'via Blog this'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten